Hoorhuys.nl gebruikt analytische cookies. Deze cookies worden gebruikt om de website te kunnen optimaliseren.

Wat doet een audicien?

Een audicien is een specialist op het gebied van oren en audiologische apparatuur. Daarnaast is een triage-audicien extra geschoold in audiometrie en otoscopie. Hij of zij onderzoekt of er sprake is van gehoorverlies en meet indien nodig een hoortoestel aan. Bij complexere verliezen of medische afwijkingen zal een audicien u meestal doorverwijzen naar de KNO-arts of het Audiologisch Centrum.

Wij bekijken stap voor stap wat de mogelijkheden voor u zijn.

Intake gesprek
Tijdens het intakegesprek maken wij, onder het genot van een kopje koffie, nader kennis en worden uw hoorwensen en de kosten in kaart gebracht. ’t Hoorhuys werkt met goede merken en u maakt de keuze voor een model, kleur, oplaadbaar of niet, in of buiten het oor. Wij bekijken stap voor stap wat de mogelijkheden voor u zijn. Het is misschien fijn om iemand mee te nemen naar het intakegesprek. U krijgt veel uitleg en informatie.

Heeft u nog geen audiogram? Dan wordt middels een uitgebreide hoortest in de audiocabine uw gehoor nauwgezet in kaart gebracht. Nadat u een keuze heeft gemaakt voor een hoortoestel, wordt er vervolgens een nieuwe afspraak gemaakt om uw hoortoestel aan te meten. Uiteraard mag u dit vrijblijvend uitproberen. U heeft hier 6-8 weken de tijd voor maar vaak weet u al binnen een paar weken of het hoortoestel u een meerwaarde biedt. Het is belangrijk dat u tevreden bent en dat u weer beter hoort.

Aanpassing
Bij deze afspraak wordt uw hoortoestel aangepast.
Via de uitgebreide aanpasprogramma's wordt het hoortoestel nauwkeurig ingesteld. Gebruikt u een hoortoestel voor het eerst, dan wordt hier rekening mee gehouden en wordt het toestel eerst wat rustiger ingesteld zodat u er makkelijker aan kunt wennen. Tevens krijgt u instructie over de bediening en het onderhoud van het toestel. Omdat er gebruik wordt gemaakt van de nieuwste technieken controleren wij met een IG-meting de werking van het hoortoestel zodat u met een optimale instelling onze winkel verlaat.


Eerste controleafspraak
Na 1 à 2 weken vindt de eerste controle plaats. In dit gesprek horen wij graag wat uw ervaringen zijn en worden (indien nodig) de instellingen verder verfijnd. Ook zullen er nog diverse metingen plaatsvinden om de werking te controleren. Bevalt het toestel of het geluid u niet? Dan zoeken wij uiteraard naar een andere hooroplossing.


Vervolg controleafspraken
Ieder mens is uniek. Daarom is het moeilijk om een vaste tijdlijn aan het vervolg te koppelen. Waar de ene persoon al na 2 weken gewend is aan het nieuwe toestel, moet de ander misschien veel langer wennen en zijn er meerdere controles nodig.
Uiteraard begrijpen wij dat als geen ander en nemen wij de tijd om tot een goed resultaat te komen.


Afsluiting
Als u tevreden bent met het hoortoestel en de instelling, volgt de financiële afhandeling. Indien u recht heeft op een vergoeding van uw zorgverzekeraar, zullen wij dit traject met uw zorgverzekeraar voor u afhandelen. Wij helpen u graag.


Service en garantie
Bij de aanschaf van uw hoortoestel heeft u recht op 5 jaar garantie en service bij ‘t Hoorhuys. U kunt hiervoor een afspraak maken of langskomen in de winkel. Het is aan te raden in ieder geval eenmaal per jaar uw hoortoestel goed na te laten kijken. Waarom naar ’t Hoorhuys?
Als u zich prettig voelt in een sfeervolle winkel met een persoonlijke benadering en een goede service, bent u van harte welkom!



Kikkerstraat 3
3171 GH Poortugaal
  (010) 76 50 093
  06 111 423 57
  info@hoorhuys.nl

Volg ons ook via:

Openingstijden

maandaggesloten
dinsdag09:00-17:00 uur
woensdag09:00-17:00 uur
donderdag09:00-17:00 uur
vrijdag09:00-17:00 uur
zaterdag09:00-13:00 uur
zondaggesloten

Buiten bovenstaande openingstijden is het mogelijk een afspraak te maken.

De winkel ligt op loopafstand van metrostation Poortugaal en er is gratis parkeergelegenheid voor de deur.

U bent van harte welkom.